środa, 30 sierpnia 2017

Zgłaszanie kandydatów do odznaczenia PZO - SIGILLUM MERITI CIVILIS 2017

Zmodyfikowany Regulamin Odznaczenia PZO dla edycji 2017
Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera w Mielcu na posiedzeniu w dniu 10.08.2017 podjął sankcjonujący, zmodyfikowany Regulamin Odznaczenia PZO dla edycji 2017 i następnych.

Zarząd Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera w Mielcu uchwala co następuje:
„Przyjąć zmodyfikowany Regulamin Odznaczenia medalem PZO dla edycji 2017 oraz kolejnych.
Regulamin w uchwalonej wersji (PDF) stanowi integralną część niniejszej Uchwały”.
Niniejsza Uchwała podjęta została w głosowaniu jednogłośnie przez obecnych na posiedzeniu Członków Zarządu.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisany oryginał Uchwały wraz z Regulaminem w PDF znajduje się w Sekretariacie TMZM

Mielec, 10.08.2017

Do POBRANIA:
REGULAMIN ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ MEDALEM „SIGILLUM MERITI CIVILIS”  [.pdf 809 kB)
REGULAMIN ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ MEDALEM „SIGILLUM MERITI CIVILIS”  [.doc 809 kB)

REGULAMIN ODZNACZENIA HONOROWEGO ZIEMI MIELECKIEJ
MEDALEM „SIGILLUM  MERITI CIVILIS”

§ 1

INFORMACJE OGÓLNE

1.     Niniejszy Regulamin (dalej: Regulamin) ustala zasady, tryb przyznawania i nadawania odznaczenia honorowego Ziemi Mieleckiej - Medal „Sigillum Meriti Civilis” (dalej: Odznaczenie)
2.     Odznaczenie przyznaje Towarzystwo Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera (dalej: Organizator), zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem: 0000183891.
3.     Odznaczenie ma  jeden stopień i corocznie (począwszy od 2016 roku) jest przyznawane jednej osobie nieżyjącej (jako wyróżnienie pośmiertne) i jednej żyjącej.
4.     Odznaczenie może zostać przyznane tylko raz danej osobie.
5.     Nadanie Odznaczenia potwierdza się miniaturą statuetki i legitymacją:
a)    Opis Odznaczenia - wzory Odznaczenia i miniatury zawiera załącznik nr 1 do Regulaminu
b)    Integralną częścią Odznaczenia jest Legitymacja Odznaczenia, która zawiera: wizerunek Odznaczenia, pełną nazwę Organizatora, Numer legitymacji i datę jej wystawienia, formułę podstawy nadania Odznaczenia, imię i nazwisko osoby wyróżnionej, podpis Przewodniczącego Kapituły i logo Organizatora  - wzór legitymacji zawiera załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 2
INFORMACJE O ODZNACZENIU
1.     Odznaczenie jest przyznawane przez Kapitułę Odznaczenia („Kapituła”) osobom fizycznym, które:
a)    całokształtem swojej działalności (zawodowej, społecznej) lub realizacją swoich zadań, przyczyniły się do rozwoju i/lub promocji Ziemi Mieleckiej,
b)    albo poprzez swoje osiągnięcia zasługują na szczególne uznanie
2.     Odznaczenie przyznawane jest osobom, które charakteryzują się wzorową postawą obywatelską
i moralną, stanowiącym autorytet obywatelskiego i społecznikowskiego  postępowania.
3.     Wnioski o nadanie Odznaczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu, mogą składać corocznie w terminie do 15 października 2017 roku na  aktualny adres Organizatora (pocztą - ul. Jadernych 19, 39-300 Mielec; mailem: jchojecki@poczta.onet.pl, z.wicherski@wp.pl i t.orczykowska@gmail.com oraz biuro.tmzm@gmail.com), niżej wymienione podmioty, które mają swoją siedzibę lub prowadzą cykliczną działalność na terenie powiatu mieleckiego:
a)    samorządy terytorialne,
b)    urzędy i instytucje publiczne,
c)     organizacje pozarządowe,
d)    osoby fizyczne,
e)    związki wyznaniowe.
4.     Kapituła dokonuje oceny otrzymanych  wniosków pod względem formalnym i kwalifikuje kandydatów do procedury wyboru osób do Odznaczenia.
5.     W uzasadnionych przypadkach Kapituła może żądać od wnioskodawców niezbędnych wyjaśnień
i uzupełnień.
§ 3
SPOSÓB I TRYB PRZYZNAWANIA ODZNACZENIA
1.     Odznaczenie nadaje Kapituła podczas posiedzenia. Wybór dokonywany jest  w głosowaniu  tajnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej 7 członków składu Kapituły, dla wyłonienia 2 kandydatów, w tym 1 osoby żyjącej i 1 nieżyjącej:
a)    w przypadku braku rozstrzygnięcia w pierwszym głosowaniu do drugiej tury wyborów przechodzi dwóch kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów. Ostateczny wybór kandydatów w tej turze do przyznania Odznaczenia następuje zwykłą większością głosów. Druga tura wyborów odbywa się na tym samym posiedzeniu.
b)    w przypadku równości głosów w drugiej turze wyboru, rozstrzyga głos Przewodniczącego Kapituły, którym jest prezes Organizatora, (zwołuje i prowadzi posiedzenie Kapituły),
a w razie jego nieobecności członka upoważnionego do prowadzenia posiedzenia.
2.     W skład Kapituły  liczącej 9 osób wchodzi:
a)    5 przedstawicieli Organizatora,
b)    2 przedstawicieli desygnowanych przez Starostę Mieleckiego
c)     2 przedstawicieli desygnowanych przez Prezydenta Miasta Mielec.
3.     Imienny skład Kapituły dla danej edycji Odznaczenia zatwierdzany jest uchwałą Zarządu TMZM.
4.     Z przebiegu posiedzenia sporządza się protokół, którego załącznikami są lista obecności oraz wnioski o nadanie odznaczenia.
5.     Protokół z posiedzenia (oryginał) przechowywany jest w archiwum Organizatora.
6.     Za obsługę administracyjną Kapituły oraz prowadzenie rejestru nadanych Odznaczeń, odpowiedzialny jest Organizator.
§ 4
WRĘCZENIE ODZNACZENIA
1.     Wręczenia Odznaczenia osobie wyróżnionej lub przedstawicielowi rodziny osoby zmarłej dokonuje prezes Organizatora.
2.     Wręczenie Odznaczenia odbywa się corocznie w miesiącu  listopadzie.
3.     W uzasadnionych przypadkach wręczenie Odznaczenia może się odbyć w innym terminie.
§ 5
ODEBRANIE ODZNACZENIA
1.     W przypadku nadania Odznaczenia na podstawie nieprawdziwych informacji lub dopuszczenia się przez osobę wyróżnioną czynu niegodnego, po zasięgnięciu opinii Kapituły, Zarząd Organizatora, poprzez uchwałę podjętą w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów, może pozbawić osobę wyróżnioną Odznaczenia.
2.     O podjętej decyzji, na mocy której odbiera się Odznaczenie, Organizator informuje daną osobę na piśmie.
3.     W przypadku podjęcia decyzji o pozbawieniu Odznaczenia, Organizator wzywa osobę, która została pozbawiona odznaczenia, do zwrotu Odznaczenia wraz z legitymacją.
4.     Znajdujące się w rejestrze osób odznaczonych nazwisko osoby, której odebrano odznaczenie, jest wykreślane z adnotacją o przyczynie i dacie decyzji o odebraniu odznaczenia.
§ 6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.     Niniejszy Regulamin obowiązywać będzie dla edycji 2017 r. i edycji kolejnych.  Każda zmiana regulaminu wymaga uchwały Zarządu Organizatora i podania stosownej informacji do publicznej informacji poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej Organizatora.
2.     Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania.
                   Mielec,  10.sierpnia 2017 roku
________________________________________________
/-/ Janusz Chojecki, Prezes Zarządu  Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Władysława Szafera



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz