środa, 14 lutego 2018

Jerzy Pietrzak odznaczony Krzyżem Kawaleskim Orderu Orodzenia Polski

13 lutego 2018 roku Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart wręczyła ordery, odznaczenia państwowe oraz wyróżnienia honorowe zasłużonym mieszkańcom województwa nadane przez Prezydenta RP w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie.
Mielecki pilot doświadczalny Jerzy Pietrzak został odznaczony Krzyżem Kawaleskim Orderu Orodzenia Polski za wybitne zasługi  w działalności na rzecz rozwoju lotnictwa.
     od lewej: Tadeusz Pakuła - były szef pilotów doświadczalnych Mielca, Kazimierz Szaniawski, Waldemar Miszkurka, Józef Roguz, Jerzy Pietrzak i jego syn Bogdan Pietrzak
Tadeusz Pakuła i Jerzy Pietrzak - legendy nie tylko mieleckiego lotnictwa, ich historia, to próby prototypów większości konstrukcji lotniczych i obloty fabrycznych samolotów
Jerzy Pietrzak jest jednym z najbardziej doświadczonych i aktywnych członków mieleckiego środowiska lotniczego. Absolwent Liceum Lotniczego w Warszawie, pracując w WSK w  Mielcu ukończył studia na Politechnice Krakowskiej uzyskując dyplom inżyniera mechanika. Z lotnictwem związany do lat szkolnych. Przeszedł  szkolenie szybowcowe a potem samolotowe. Skierowany do WSK Mielec gdzie został pilotem zakładowym a potem doświadczalnym. W swojej pracy pilota wykonywał trudne i niebezpieczne loty doświadczalne na prototypach i oblatywał seryjne samoloty.Latał do wielu krajów całego świata; Afryki, Ameryki i Azji, gdzie eksportowane były samoloty produkowane w Mielcu prezentując i przekazując je odbiorcom. Był członkiem pionierskiego kontraktu agrolotniczego w 1967 roku, kiedy to samoloty i załogi WSK Mielec rozpoczęły usługi w Egipcie i Sudanie, co zapoczątkowało ponad 40 letni udział polskich agrolotników w usługach w ponad 20 krajach świata.
Uczestniczył jako pilot również w usługach agrolotniczych w kilku krajach jak Egipt, Sudan, Nigeria, Kenia , NRD oraz przy zwalczaniu pożarów leśnych. Ogółem na 25 typach samolotów wykonał 14708 lotów w czasie 8728 godzin. Oblatał 726 nowych samolotów i na 25 typach prowadził loty doświadczalne. Przebazował do klientów 1400 nowych samolotów. Po przejściu na emeryturę dalej latał  sezonowo wykonując loty patrolowe i przeciwpożarowe w leśnictwie w  Zakładzie Usług Agrolotniczych w Mielcu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz