poniedziałek, 25 września 2017

Jarmark Jesieni 2017 w Kazimierzu Dolnym

24 września 2017 roku Towarzystwo Miłośników Ziemi Mieleckiej zorganizowało wycieczkę plenerową do Kazimierza Dolnego, jednego z najcenniejszych i najbardziej urokliwych miejsc w Polsce i jedną z najbardziej znanych miejscowości turystyczno-wypoczynkowych w kraju i za granicą. Posiada ogromną ilość obiektów i miejsc zabytkowych, udostępnianych zwiedzającym (m.in. obiekty sakralne, zabytkowe budynki Muzeum Nadwiślańskiego, synagoga, zespół zamkowy, spichlerze, budownictwo drewniane). Zabytki Kazimierza cechuje autentyzm, ich oryginalność to prawdziwa wartość miasta.

Wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Wąwozu Korzeniowy Dół, który należy do najczęściej odwiedzanych i najciekawszych wąwozów Kazimierza Dolnego.

Następnie jak co roku Jarmark Jesieni, jednodniowy kiermasz warzyw, owoców i kwiatów, ziół i grzybów, a także miodów, domowych przetworów, potraw tradycyjnej kuchni na którym mogliśmy zakosztować produktów regionalnych oraz je zakupić, wyrobów ludowego rzemiosła, występy kapel, konkursy w których uczestniczyliśmy zdobywając nagrody.
Po krótkim spacerze po Bulwarach Nadwiślańskich, obiad. Zwiedzanie z przewodnikiem  w Kazimierzu Dolnym rozpoczęliśmy od zwiedzenia kościoła farny św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja – zbudowanego w latach 1586-1589, w którym znajdują się organy w modrzewiowej oprawie z 1620 r. (jedne z najstarszych w Polsce). Później ulicą Zamkową udaliśmy się na zamek.
Idąc dalej dotarliśmy do najstarszego zabytku Kazimierza Baszty wybudowanej na przełomie XIII i XIV w. Baszta stanowi wspaniały punkt widokowy skąd mogliśmy podziwiać panoramę miasta i okolic. Następnie góra trzech krzyży i  rynek gdzie podziwialiśmy renesansowe kamienice, które ozdobione są ogromnymi płaskorzeźbami oraz imitacjami kamiennej wykładziny bogato dekorowanej.

Po krótkiej przerwie kawowej  zakup pamiątek i kogutów. W godzinach wieczornych w świetnych nastrojach wróciliśmy do Mielca.